מיתוס שיניים חסרות

מיתוס: "לא נורא אם חסרה לי שן אם לא רואים אותה כשאני מחייך"

לא נכון!

הרבה אנשים חושבים שלא חייבים להשלים שיניים חסרות, בעיקר כשמדובר בשיניים אחוריות שלא תמיד מבחינים בחסרונן כשמחייכים. אך ברוב המקרים חסר בשיניים שלא משוחזר עלול להוביל לנזקים ולסיבוכים.

כיום ידוע שחשוב להתייחס לשיניים כמערכת לעיסה שלמה והרמונית, כשעקירה או חוסר של שן עלולים לגרום להפרת אותו איזון. הימנעות מהשלמת חסרונה של השן עלול להוביל לנדידת שיניים בכיוונים שונים, מה שעלול לגרום להפעלת כוחות לעיסה בכיוונים שאינם רצויים. כוחות אלה, יחד עם קושי בשמירה על היגיינה אוראלית, עלולים להוביל לפגיעה במנגנון התמיכה של השיניים. שרשת ארועים אלה עלולה לגרום לספיגת העצם שסביב השיניים ובהמשך לניידות השיניים, עד למצב בו עקירת שיניים הופכת להכרחית.

בנוסף, לעיסה ממושכת כנגד אזור מחוסר שיניים עלולה להוביל, עם השנים, לספיגת עצם משמעותית שתקשה על שחזור השיניים החסרות באמצעות שתלים בשיניים, מבלי להזדקק לפעולות מורכבות של השתלות עצם. השתלת עצם היא פעולה נפוצה צפויה, אך היא כרוכה בעלויות גבוהות ובטיפול מורכב.

לכן, כל אובדן שן, קדמית או אחורית, מחייב לרוב שחזור. קיימות אופציות טיפוליות רבות לשחזור שיניים חסרות וההחלטה על אופן שיקום השן החסרה והאם לשקמה תתקבל במשותף ע"י רופא השיניים והמטופל, תוך התייחסות לצרכים המיוחדים של כל מטופל .

נכתב על ידי ד"ר אילן ביתלתום, רופא שיניים מומחה למחלות חניכיים

>>חזרה לעמוד כל מה שרצית לדעת על שתלים דנטליים

לעולם המטופלים לעולם הרופאים לעולם המעבדות
1