השתלת שיניים - מחירים

מחירי השתלות שיניים - 

כאשר ישנו מחסור של שן אחת או יותר בפה, ישנן מגוון פתרונות לשיקום הפה כגון גשרים ושיניים תותבות, ויש את הפתרון הקרוב ביותר לשן הטבעית והוא שתל בשן.

מחיר שיקום הפה בפתרונות החלופיים לשתלים בשיניים כגון גשר או תותבת הינם זולים יותר באופן משמעותי משתלי שיניים, אולם חסרונות רבים להם:

בגשר - נדרש להשחיז שתי שיניים בריאות עליהן יולבש הגשר, דבר המחליש שתי שיניים בריאות ללא כל סיבה אמיתי, ולכן סבירות גבוהה שבסופו של דבר שיניים אילו ינשרו גם עם הזמן. כמו כן הלבשת הגשר על השיניים וביחד עם כוחות הלעיסה גורמי לו ללחוץ באופן תמידי על החניכיים - ולגרום לנסיגתם עם הזמן - ובסופו של דבר יחשפו את שורש השן.

בתותבת - גם במקרה זה המחיר זול יותר, אך איכות החיים בעלת הבדל תהומי. איכות הדיבור והלעיסה הינה רק כ-40% מזו של שיניים טבעיות. וגם במקרה זה ישנו לחץ על החניכיים שגורם למסיגתם.

ולכן הפתרון היקר יותר אך המומלץ ביותר בימינו, מאחר והוא הדומה ביותר לשן הטבעית - הוא שתלי שיניים. יש לזכור שאולי מחיר השתלת שיניים הוא יקר יותר מתותבת, אבל הוא מחזיק לאורך שנים רבות לעומת שיניים תותבות - ולכן חוסך טיפול עתידי שכרוך בהוצאה עתידית, ובסופו של דבר מדובר בהשקעה בטוחה הרבה יותר.

מחירים שתלים דנטליים משתנים מרופא אחד למשנהו, וקשה להגדיר על "מחיר מחירון לשתל" מאחר והטיפול מורכב מהרבה מאוד משתנים כגון: סוג הטיפול הנדרש והמורכבות שלו, נתוניו הפיזיולוגים של המטופל, המוניטין של הרופא וסוג השתל.

רב המטופלים אינם יודעים זאת - אבל ישנם סוגים שונים של מותגי שתלים. חלקם מותגים זולים יותר בעלי איכות ירודה יותר מאחר ועשויים מאיכויות שונות של טיטניום, ולוקים בתהליכי איכות ובקרה מעטים יותר ובעלי אחוזי הצלחה נמוכים יותר.

וישנם שתלי פרימיום, שבדרך כלל מדובר בשתלים תוצרת חוץ כגון זימר האמריקאיים, שאינם מיוצרים בישראל. שאומנם מחירם גבוה יותר, אך הם מספקים תוצאות טובות יותר לאורך שנים עם פחות צורך לטיפולי תיקון עתידיים - מאחר וישנה פחות ספיגת עצם, פחות שיחרורי ברגים, אטימות גבוהה יותר שלא נותנת לחיידקים לחדור וליצור דלקת חניכיים המכונה "פרי אימפלנטיטיס"

ולכן אנו ממליצים לשלם מעט יותר על שתל פרימיום איכותי יותר, כדי לחסוך כשלונות עתידיים ו/או תיקונים נדרשים עם השנים. עדיף להשקיע פעם אחת קצת יותר, מאשר כמה פעמים של קצת פחות. כמו שאמרו חכמינו "הזול עולה לנו ביוקר".

אם כך למדנו שמחיר השתלת שיניים הינו דינאמי ומשתנה מרופא לרופא ומאדם לאדם, בבואכם לקבל החלטה על תכנית הטיפול אנא דרשו להיות מטופלים בשתלים האיכותיים ביותר, גם אם עולים קצת יותר - כי לפני שמכניסים משהו לפה יש לבדוק טוב טוב את איכותו.

לעולם המטופלים לעולם הרופאים לעולם המעבדות
1